slut av helgen med Jenny

Hej och hallå världen, just nu sitter jag uppe hos min lillebror och har just hjälpt honom med hans nya blogg, lycka till med bloggandet Gustav! =) Juste, nu ska jag berätta om min helg med Jenny, hoppas ni har tid för det kan bli långt.
Lördag: När jag hade loggat ut från datorn och fixat mig klart in i det sista kom min älskade mamma och hämtade mig och min bror. Vi åkte direkt till kalaset och där var det full fart, det var bara släkten men ändå. När vi hade hälsat på alla, sjungit och givit presenter gick alla barnen ut och hoppade studsmatta, riktigt roligt. När vi hade hoppat ett tag gick vi in och åt, det bjöds på Tacos, mums.. Haha, jag och Jenny åt supermycket tacochips med guaccamole, majs och gräddfil, detvar faktiskt gott! Efter maten kollade jag och Jenny igenom Filippas mammas kläder hon hade rensat ur garderoben. Vi hittade lite smått och gott där, det var roligt! När vi hade gjort klart det var det dags för tårta och kakor, tårtan var jättegod, -prinsesstårta. När vi hade fikat klart kollade vi en snutt på Robinson och gick efter det ur med min mamma och hunden Kelly. (En hund som vi för tillfället har passat i 2 veckor). Det var då vi tog alla bilder som jag kommer lägga upp här nedan.
När vi kom in från promenaden vilade vi ett tag innan vi igen gick ut och studsade lite, bara jag och Jenny. Fast efter ett tag kom Filippa ut och va med oss. Haha det är så svårt att hoppa med henne för man måste vara så försiktig så vi gjorde vackra konster istället... :P
När vi hade gjort det ett litet tag ropade Jennys mamma från dörren att vi skulle åka hem, så då gjorde vi det.
Sedan när vi hade kommit hem bäddade vi med en gång och sedan tog vi en titt på datorn. Vid kanske 12-tiden borstade vi tänderna och kröp till kojs, vi snackade ett tag men var så otroligt trötta så vi släckte vid 1:03.
Söndag: När vi vaknade efter en natts sömn vid 09:20 bestämde vi oss för att gå upp så vi inte sov/vilade bort hela dagen. Vi åt lite frulle sen hade i lovat Jennys brorsa att "bädda upp" klockan 10 för då behävde han plugga. (Vi sov i arbetsrummet). Vi fixade oss och efter det så gick vi upp på Jennys rum och började våffla mitt hår på ena sidan, platta det på andra och sedan tuppera luggen, :P det blev mycket snyggt, *HOST*. Men för att rädda situationen satte vi upp mästervekret i toffsar. Två toffsar (som man har toffsar) och sen en toffs som gjorde att luggen stod rakt uppt. SnyggtSnyggt.. När det var klart började vi skriva lappar på vad vi kunde hitta på. (Vi hade inget bättre för oss) :P Efter en stunds skrivande började magarna kurra på oss så vi gick ner och stekte falukorv och kokade pasta, det blev riktigt smarrigt det. Efter lunchen gjorde vi något väldigt underligt, haha det är knappt så att jag jan tro det själv med vi lekte sjukhus. xD Haha okej det låter lite knasigt men alltså det var typ bara så att vi låtsades ha ont i foten så lindade vi den och sn fick man gå på kryckor. Det var typ syftet med det, -att få gå på kryckor. TokTok & KnasKnas, men såna är vi.
När vi hade "lekt" ett tag (haha) började vi sy lite på Jennys klänning, eller okej, hon och hennes mamma gjorde det medans jag sydde ett mycket vackert hjärta.
Efter en stunds systuga gick vi ut på en kort promenad innan vi gick in igen och satte oss vid datorn och försökte fixa en Header, -det gick inte bra! Eller den blev ganska bra men sedan sparades den i fel format så den gick inte att ladda upp här på bloggen. "/ När vi hade fixat och trixat med det ett tag behövde jag bege mig hem. Sorgligt nog missade jag bussen som gick till stationen, Grrr.... -.- Så då fick jag halvt springa/ halvt gå, lite jobbigt med en sån proppfull väska jag hade och en påse.... menmen jag hann iaf med tåget, =)
När jag sedan kom hem bjöds det på Köttfärssås och Spaghetti, yummi.. ^^ Och nu sitter jag här. Det var väl ungefär dt som har hänt i slutet av denna helg, hoppas att ni har haft det lika bra! ;)

(Vid närmare eftertanke hände vissa saker i lite annan ordning än den jag skrivit, bara så framförallt du, Jenny, vet om du undrade) =)

Bilder:

Tårtan, mumsigt!

Min älskade JexiiPexii

Haha,  vi på studsmattan!

Föralltid<3 (mamma fotograf)
J
Jag syr. =)

Jenny ser ut som en seriehund... xD

Min heeta frisyr.

ÄLSKAR DEJ!

Vi skulle avbilda ett hjärta xD

Men det gick inte så bra...

Du och Jag genom eld och vatten!

Jag hoppar :P

Jenny hoppar xD

Hihi, vi :D




Kommentarer
Postat av: Anonym

fiina vi<3<3 hahaha, jag tyckte faktiskt ordningen var litte konstkonstig... :o:P

2009-05-03 @ 21:27:33
Postat av: alice å

Haha aah jag vet ^^ aah jag märkte det men pallade inte ändra :p Orkade du läsa allt? x) <3

2009-05-03 @ 21:55:27
URL: http://orik.blogg.se/

Kommentera här (:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg man kan kika på?:

& vad hade du på hjärtat?:)


Trackback
RSS 2.0