nu fattar jag! (statistiken)

Hejsan, jag vet att det inte bara är jag som undrar om detta men statistiken över en blogg. För när man kollar in sin statistik är det ju en blå linje och en röd. Och där står det att med den blåa linjen är det "Unique Page Hits" och den röda linjen är "All page hits". Och det som menas är att om Lars besöker min blogg står det att en person har besökt mig på den blåa linjen, för det är en unik person som besöker bloggen för första gången, (antingen idag eller första gången i helas blggens histora, -det vet jag inte). Då om Olle går in på min blogg står det att två personer har besökt min blogg på den blåa linjen, eftersom Olle aldrig heller har gjort det. Men om Lars skulle besöka min blogg en gång till så kommer det upp på den röda linjen eftersom då är han inte unik längre, -för han har besökt bloggen tidigare (under dagen eller under bloggens historia, -det vet jag inte).

Hoppas att ni förstod min krångliga förklaring! ;s Det var pappas kompis som jobbar med sånt här som fick förklara för mig så jag tror att han har rätt. ;) Och som ni säkert märkte så visste jag inte allt riktigt så om du vet får du gärna kommentera och förklara det sista!

Later!


Kommentarer
Postat av: Jenny

SVAR; haha, precis! :) Ha en bra dag du med! :D

2009-05-17 @ 18:16:45
URL: http://jjeennyys.blogg.se/
Postat av: Ida

haha nee det är inte alltid lätt att veta :P

Gå gärna in på min blogg och läs dagens barncitat, barn är för härliga!

Kram!

2009-05-17 @ 19:26:38
URL: http://miniiida.blogg.se/

Kommentera här (:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg man kan kika på?:

& vad hade du på hjärtat?:)


Trackback
RSS 2.0