heemmmaa (:

Hejjsan allihopa!

Ojojoj, denna fredag och lördag har verkligen vart superkul! Nu ska jag berätta så mycket så möjligt av vad vi gjorde och lägga upp massor av bilder.

Jo, såhär var det: när jag hade loggat ut här ifrån blev jag körd upp till Danderyds sjukhus av Pernilla, där tog jag tunnelbanan in till pappas jobb så var jag där i kanske en kvart. När vi var "klara" där så tog vi en promenad bort till Viking Line-terminalen. Det var mysigt! När vi kom dit var redan Ina och Sara där med Inas mamma. Vi snackade med de ett tag innan Felicia och hennes pappa kom. Då tog vi farväl av min pappa och Inas mamma så började vi köa inne i terminalen. -Det var extremt mycket kö! Först var det Id-kontroll sen säkerhets-kontroll sen kö in till båten. Okej, det var inte så mycket men det kändes mycket.

När vi kom på båten rusade vi till vår hytt för att vi skulle inviga den. Alla fick en chock när vi kom in dit. xD För alla (vi tjejer) trodde att det skulle vara fett stort med TV och allt. Men det vi möttes av var en liten hytt med toalett, sminkbord, "hall", ett fönster och en säng. Ingen fattade någonting, -jag trodde att det hade blivit fel eller något, men sedan vid närmare titt på det hela var det tre ytterligare sängar man kunde fälla ned och så kunde man göra en utav sängarna till en soffa, så det var riktigt trevligt.

När vi hade installerat oss i hytten, dvs packat upp lite saker och snackat gick vi ut på däck tror jag. -Vi skulle såklart vinka väldigt tramatiskt Hejdå av Stockholm. -Haha iallafall jag, ^^ drama-queen nr. 1, säger jag bara. När det var klart gick vi in och checkade vad som fanns i Taxfree:n, det fanns en hel del. Jag köpte en påse med lakrits-grejer, Sara köpte en påse med Bounty:s (rätt?) och en burk med Lakrisal, Ina köpte en låda med Vingummin och Felicia köpte en liten påse med Dumleklubbor, en påse ostbågar (som jag hjälpte till att äta upp) och en burk mad Lakrisal sen delade jag och Sara på ett paket med sex burkar CocaCola och Ina och Felicia på ett likadant paket fast med Sprite.

Efter det kollade vi vad som fanns på den övriga delen av båten, Bla. så testade vi det då tomma dansgolvet och kollade så att stolarna var okej i karaoke-rummet.

Klockan 20:30 åt vi middag, det bjöds på Buffé med efterrätt, det var gott! Jag åt ingen efterrätt men det gjorde de andra och Sara och Felicia tog supermycket och orkade till en början inte äta upp allt men då sa Felicias pappa: om ni äter upp allt ni har på era tallrikar får ni 50 kronor var. Så de började käka igen. Och jag säger bara en sak, de såg inte ut att njuta. :/ Men de lyckades och fick sina pengar, men det som hände efter behöver jag inte nämna här men ni kan säkert gissa.

Vi vilade i kanske en halvtimme innan vi beslöt oss att besöka Karaoke-rummet som nu var fullt med packade människor, (det var det överallt, usch). Vi gick in där och stod vid dansgolvet brevid den som sjöng fast en bit bort ändå och dansade och sjöng som galningar. Även om det kändes som om magsäcken skulle hoppa upp i halsgropen... Nästan alla hade lite småont överallt så vi gick till ett annat rum där det var ett dansgolv men live-band och massor av människor. Vi va där ett tag men eftersom det inte är rökförbud där så gick vi till en "avdelning" där man kunde spela på apparater. Haha det var jättekul men alla småpngar rök ju kan man säga. Fast man vann ju också :)

När det var gjort gick vi in till hytten och flamsade lite. Jag orkar inte skriva allt vi gjorde men kortfattat så var det: plattade Ina och Felicias hår, snacka, äta godis, fixa oss, ta kort och annat. Vid 20 i två-tiden somnade vi.

Idag:  Vi vaknade av att Felicias pappa ringde på hennes mobil och väckte oss vid kvart över åtta-snåret. -.- Alla var jättetrötta men med många om och men gick vi tillslut upp och klädde på oss och vandrade till frukosten. Även det var en buffé men grymt god mat/frukost!

När vi hade käkat gick vi till hytten för att fixa oss. Jag, Sara och Felicia tvättade håret för att det luktade superäckligt efter röken som vi befann oss i igår. Vi fixade oss och sedan gick vi för att spela på apparater, leta pengar fulla personer kan ha tappat och annat. Efter det (som tog ett tag såklart) åt vi lunch. Jag åt en sån där liten, liten burk med yoghurt man brukar kunna köpa i packet men jag åt bara en, det heter typ Yoggi, sen åt de andra också men när jag sitter här och skriver kom jag på att det kanske inte är så kul att veta vad vi åt så jag slutade skriva om det.

Efter lunchen flamsade vi lite, packade och vid någon tid kring tre parkerade båten i Sthlm igen. Då sa vi hejdå till alla så gick jag och Ina för att ta en buss till Slussen och därifrån åka hem till sig. När jag kom hem drog jag direkt på mig min bikini och la mig och vilade i solen i 40 minuter innan jag beslöt mig för att sätta mig och skriva ner allt detta.

Nu ska ni få se bilder:


Vi inviger hytten.


haha, även här.


The hytt,


Sara (:


Jag ^^


Vi i hytten på kvällen :]


Ina


Felicia tog med sig hela familjen hon..


Goodbye Stockholm.


På däck


Checkar dans-golvet.


Vårt goodis


Jag i hytten.


Hahaha, Felicia behövde föna sin katt som hamnade i toaletten när den egentilgen skulle hamnat på Ina som borstade tänderna xD


Jag innan jag stack


Jaag på däck.




Ja, där var lite bilder också. Bloggar troligen en gång till idag, får se. Ha det toppen! Later!


Kommentarer
Postat av: H

fiin fiina bilder gumman !

2009-06-04 @ 13:44:49
URL: http://paid.blogg.se/

Kommentera här (:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg man kan kika på?:

& vad hade du på hjärtat?:)


Trackback
RSS 2.0